Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host8

Ani totalitní režim se neodvážil

takto demonstrovat sílu. Výjimku tvoří přepadení televize v r. 1968 po vstupu varšavských vojsk. Ta asociace je příliš silná. To už mělo být dávnou minulostí.  A je jasné, že ti vojáci,co prováděli zásah, za to nemohou. Plnili rozkaz. Vládnoucí garnitura nezakrývá, že byla informována. Proč toto nezastavila? Přece není možné se vracet do kotelen a k samizdatu. Toto měla být doba dávno překonaná. A navíc v minulosti byl mnohokrát únik informací.

A ještě jedna věc - Kalousek  v podstatě informoval novináře, že sledují činnost médií. Pak si to uvědomil a spustil něco o mystifikaci.

Jsou to útoky na média? Je to počátek likvidace každého nesouhlasného postoje? Za vším hledej peníze. Nabízí se spekulace : Je to snaha zajistit miliardové přesuny do soukromých penzijních fondů za každou cenu? Jsou na MO další kostlivci ?Je to ty, ty ,ty na média, aby do ničeho zbytečně nešťourala? Smí se v této zemi ještě myslet či spekulovat? Vláda by měla rychle odpovědět.

0/0
14.3.2011 9:44

Astaroth

Re: Ani totalitní režim se neodvážil

Je to tak, take jsem si myslel, ze to jsou zabery odnekud z Libye, ci ze se nekde v Jizni Americe opet odehrava v rezii nejakeho operetniho generala dalsi z rady pucu.

0/0
14.3.2011 9:46

Zdeněk Burian ml.

Co vám těžce dýchá?

0/0
13.3.2011 10:39

petrik1960

kdyby se vaše psychosomatické

dýchací potíže nezlepšily, zavolejte na můj skype, za tisíc korun s vámi budu tiše diskutovat co by pro "kolegu " neudělal.

0/0
13.3.2011 9:51

Jan Vodák

Re: kdyby se vaše psychosomatické

Pane kolego, zkuste se zabývat příčinou a ne důsledky. :-)

0/0
13.3.2011 10:28

Jan Vodák

Re: kdyby se vaše psychosomatické

Vy jste slevnil? :-)

0/0
13.3.2011 10:33

certik_bertik

můžete

tu všichni jít skandovat před úřad vlády;-D;-D

0/0
13.3.2011 8:01

kladivo a srp, naroste ti hrb

Docela Vás chápu

Pročetl jsem si diskuzi a myslím, že pan Cojanato vyjádřil problém pregnantně a realisticky. Je to smutné, ale je to tak.

Dobrý článek. Máte ode mě obligátní karmu.R^

Vaše pocity má více lidí.

0/0
13.3.2011 1:39

Stará kára

Aha

Takže vždy musí přijít policie, legitimovat se a čekat, až ji někdo vpustí. A zahladí stopy!

Tak si nepočínali ani protikorupční komisaři EU, když šli kontrolovat ČEZ. 

Rychlost a neodvratnost je podmínkou.

Jsou dvě možnosti: buď bylo zabavení listin (jako důkazních prostředků) důvodné a pak ho bylo třeba provést tak, jak bylo provedeno. V opačném případě se ČT jistě ubrání.  A špínu může lít zas z jiného džberu.  Nebo si myslíte, že ČT je "spravedlivá" a jen ty "orgány činné v trestním řízení vše metou pod koberec"? Nemůže to být tak, že svými "kauzami" pro svoji sledovanost tyto orgány nesmyslně zatěžuje??  Samozřejmě: není sama, snaží se jen udržet krok.

Jste ukázkou moci médií:  Nevíte oč jde, ale víte, že zatracená vojenská policie té zatracené vlády zas něco udělala blbě. Říkali to v TV. (Vím, jsme to naučení: dříve platilo, co napsalo Rudé Právo.)

0/0
12.3.2011 21:02

Jan Vodák

Re: Aha

Pane Stará káro, myslím si, že proto, aby to bylo v demokracii vyvážené, musí tu být moc médií. Přiznám se, že mám ten předpoklad, že se tu někdo příslušného média bojí. První den jít bez povolení soudce a dožadovat se materiálu na který nemám právo a pak, protožte jsem neuspěl, povolení soudce si zajistit a dát najevo, že takto se se mnou bavit nebudete. Nemyslím si, že všichni v ČT jsou čistí. Jsem si ale jist, že "tu někdo dělá dusno".  Jsem si jist, že získání důkazů v trestním řízení, šlo provést přiměřeněji civilnímu prostředí. Předpokládám, že sebevědomí vojáka neklesne s délkou hlavně jeho zbraně, případně tvarou střely a možnosti střílet v dávkách.

Bez určité moci médií bychom neotevřeli kauzy Pandur, Gripen nebo i jiné politické kauzy. A jestli vojenské zpravodajství je co k čemu, už i v ČT má svého člověka, který jim získává informace. Jestli ale vojáci chodí v pracovní době jen se samopalem, přilbou a brýlemi, asi toho moc nezjistí.

0/0
13.3.2011 1:05

Jan Vodák

Re: Aha

Pane Stará káro, touto rétorikou bych obhájil i užití granátu a slzného plynu.

Myslím si, že šlo přijít bez speciálního komanda, v normálních uniformách, klidně polovinu oddílu nechat rychle vniknout do objektu a zajistit patřičné dveře, velitel mezi tím, ukáže povolení a dveře mu musí být otevřeny a vpohodě může konat. Pokud mu dveře neodemknou, může důvodně použít síly. I když jsem voják, nemusím za každou cenu jednat jako zelený magor.

0/0
13.3.2011 1:25

čokrda

Procitněme.

Razie v ČTOpět mediální hit,nyní obětní beránek- Česká televize. Napadají mě 2 otázky: 1. Měl redaktor u sebe dokumenty, které nenáleží jeho kompetenci? Pokud ano, tak byl zásah oprávněný.  Pokud ne, proč se neřekne veřejně, že se někdo snažil získat kompromitující materiály.  2. Byl důvod vstoupit do CT?  Pokud ano, tak když redaktor odmítl vydat požadované,  proč se divíme postupu. Byl by plně oprávněný a ne že uražený p. Janeček  vyhrožuje  vším a ostatní včetně vlády mu na to skočí.  Vyjádření p. Vondry považuji za poslední důkaz, aby byl odvolán jako nekompetentní osoba.  A ostatní pokakaní přitakávají také.  Srávající postup dosáhne toho, co je běžné u policie, že pokud může tak nezasahuje a nevyšetřuje, protože v mnoha případech je odsouzena  a její výsledky jsou zneváženy.  Takže páni z medií, můžete vše, zakazovat komukoliv "čmuchat" ve vašich činnostech a na druhé straně manipulovat s veřejností jakýmkoliv způsobem.  Gratuluji. Co na to říkáte kolegové občané?

0/0
12.3.2011 19:48

Kolokol

Tak nedýchejte

Od včerejší události se těším který další a další bloger přijde se svojí troškou do mlýna. Prostě VP přišla pro nějaké dokumenty. Jestli byl způsob přiměřený je jiná věc. Pro mnohé však už armáda pomalu převzala moc a mimo jiné už obsadila televizi.

0/0
12.3.2011 16:48

Vosiczka

Re: Tak nedýchejte

Také považuji za obvyklé a normální, že polda má kvér. Prostě policista(ať již státní a nebo vojenský) má zbraň a jestli je to pistole a nebo samopal, to už nehraje podstatnou roli. Kdyby do budovy ČT vjeli s tankem (pokud vůbec nějaký funkční máme), tak bych to pozdvižení chápal...

0/0
12.3.2011 17:28

Jan Vodák

Re: Tak nedýchejte

No vidíte, v tom asi máme jiný názor. Myslím si, že je rozdíl, kdy nemohu poznat podle ničeho, zda jde o policistu nebo magora se samopalem. Myslím si, že by měl být užit identifikátor k tomu, abych mohl označit člověka s jehož jednáním nesouhlasím a chci na jeho chování podat stížnost. Policista a člověk s příslušným zbrojním průkazem, může nosit zbraň. Užívá ji však k ochraně života. Chránili osoby v budově ČT svými zbraněmi životy nebo úmyslem užití zbraní bylo něco jiného? Obávám se, že šlo o útok a ne o ochranu.

0/0
12.3.2011 19:24

Stará kára

Re: Tak nedýchejte

Myslet někdy znamená ..... vědět. Jsou útvary, jejichž příslušníci se nejen neprokazují, ale zcela skrývají svojí identitu. Bez ohledu na to, do jaké akce jsou nasazeni. A dokonce i když nejsou v akci a je zřejmé, že jsou příslušníky speciálních jednotek.

0/0
12.3.2011 21:04

Jan Vodák

Re: Tak nedýchejte

Jestliže jde o akci komanda ve veřejnoprávním médiu, je třeba hoooodně vysvětovat. Tak bude potřeba prokázat zločin příslušného kalibru a užití vysoce nepřiměřené převahy je přiměřené. V opačném případě jde o zneužití. Myslet, předpokládám je k myšlenkám docházet, ne vědět. Nemanipulujte. Jestli myslíte jen o tom, co vám druzí žekli, není to až zase tak plodné.

Pokud jdu pro staré dokumenty (nehorzí prodlení) do zařízení, které právě vysílá on-line zpravodajství do éteru, mám úmysl deklarovat to, že si můžu se speciálním komandem zajít i do stánku pro noviny a nic se mi nestane.

Pořád si myslím, že ten, kdo to nařídil, má strach z toho, že na něj někdo vyštrachá. Protože právě tyto redakce vymetly ven největší armádní svinstva. Asi se tu má někdo čeho bát.

0/0
13.3.2011 0:52

Jan Vodák

Re: Tak nedýchejte

Nedýchejte, nedýchejte, hlavně plaťte daně.

0/0
12.3.2011 20:31

Stará kára

Re: Tak nedýchejte

No - mně by stačilo, kdybych nemusel jedné (a jen té jedné) z mnoha debilních televizí cpát do chřtánu své peníze.

0/0
12.3.2011 21:05

Jan Vodák

Re: Tak nedýchejte

To jde. Pokud je pokládáte za debilní, můžete prodat televizor a poplatek platit nemusíte.

0/0
13.3.2011 1:11

nechci vyrusovat

Doba se mění .............

Od dob, kdy televizi obsadili osobnosti jako Jan Ruml ve spacáku a další už jsme opět dál. Dnes si může redaktor ČT bez obav dovolit zveřejnit cokoliv a není za to absolutně zodpovědný. Když bude šikovný, stane se politikem a možná i novým ministrem vnitra....

;-D;-D;-D

0/0
12.3.2011 16:22

Jan Vodák

Re: Doba se mění .............

... JO, jo, nejsem si jist, kolik toho pan ministr odvysílal ve veřejnoprávním médiu. Být v české televizi je určitě dobrý marketingový tah.

0/0
13.3.2011 1:09

cojanato

Ani se Vam nedivim

Obavy jsou opravnene. Vsechno jsou to rizene provokace, neomluvitelna demonstrace sily a pokusy o zastrasovani.

Dalsi dukaz necistych, zakulisnich praktik, prorustani korupce a mafianstvi do nejvyssich politickych pater a bezpecnostnich slozek statu.

Nebezpecnost situace narusta a lide proti tomu za celych 21 let nedelali prakticky vubec nic. Jde z toho az hruza. Nasi potomci nam budou mit co vycitat. Pravem.

0/0
12.3.2011 16:04

stev

Lukašenko, Castro a Ikim-Ir-Sen, by se mohli jít k Nečasovi

učit. Plná huba demokracie, nyní je to však už jen o tom, jak upevnit svou moc. Rv

0/0
12.3.2011 15:58

stev

Re: Lukašenko, Castro a Ikim-Ir-Sen, by se mohli jít k Nečasovi

oprava - Kim-Ir-Sen

0/0
12.3.2011 15:59

cerny.prem

Re: Lukašenko, Castro a Ikim-Ir-Sen, by se mohli jít k Nečasovi

Až na to, že Nečas už naprosto nekontroluje situaci. Z jeho stylu vystoupení v televizi to alespoň tak vypadá.

0/0
12.3.2011 17:14

DISK

Několik faktů

0/0
12.3.2011 15:36

DISK

Re:

1. Jedná se o úkony trestního řízení.2. Vojenská policie má jako jediná pravomoc se zabývat trestními úkony v oblasti utajovaných vojenských dokumentů

3. Vojenská policie použila správnou taktiku, jasnou převahou zabezpečila bezkonfliktní provedení úkonů trestního řízení

4. Novinář ani veřejnoprávní TV nepožívá žádné jiné ochrany, než každý občan. Budova ČT je jiným prostorem jako každý jiný

5. O skutečném důvodu úkonu lze spekulovat, ale není známo, jakým směrem je vyšetřování směřováno.

5. Utajované skutečnosti se neutajují jen tak z legrace a není správné, že ten, kdo se k nim dostane s nimi nakládá jak se mu zamane a ještě by měl být obětí nebo snad hrdinou.

0/0
12.3.2011 15:48

meyla

Re: Re:

Díky zs shrnutí. Musím říci, ža hysterická Drtinová ve včerejších událostech pro mne znamenala opravdu poslední kapku - člověk by očekával střízlivý, objektivní, v podstatě dospělý přístup a místo toho se dočká zostřeného výslechu. Stejně jako v případě potrfených šéfredaktorů to jen potvrzuje, v jaké věži ze slonoviny naše nadřazená kasta novinářů žije a co je nejhorší, jak jim to naše společnost baští.

0/0
12.3.2011 16:36

lolek77

S výhradou, že

zásah s kukláči se samopaly byl zbytečný a trocha civilizovanosti by neškodila. Připomíná mě to zásah Zemana v IPB bance.;-)

0/0
12.3.2011 17:05

certik_bertik

ani

ČT není nad zákonem a utajované dokumenty ji do ruky prostě nepatří

0/0
12.3.2011 15:12

Jan Vodák

Re: ani

Vůbec se mi nejedná o fakt sebrání důkazů pro trestní řízení. Jedná se mi o zastrašování samopalem v civilním objektu.

0/0
12.3.2011 15:29

certik_bertik

Re: ani

a vydala by to ČT dobrovolně bez donucení?

0/0
12.3.2011 15:31

ježo

Re: ani

Takže bude norma,že když stát něco chce,příjde si proto se samopalem?

0/0
12.3.2011 15:36

certik_bertik

Re: ani

no, kdyby si to dovolil reportér v USA tak se druhý den probudí na Guantánamu

0/0
12.3.2011 15:37

Jan Vodák

Re: ani

... musela by.

0/0
13.3.2011 1:27

certik_bertik

Re: ani

a jak by to trvalo dlouho?

0/0
13.3.2011 8:00

DISK

Re:

 To je na zodpovědnosti velícího, jaké prostředky se rozhodl použít - během vyšetřování si jistě bude muset zdůvodnit jejich nasazení.

0/0
12.3.2011 15:49

Indi.HK

Re: ani

Tak si ty dokumenty, kdo je utajuje, má líp hlídat.

0/0
12.3.2011 17:03

certik_bertik

Re: ani

všechno se uhlídat prostě nedá

0/0
12.3.2011 17:06

Jan Vodák

Re: ani

.. i to komando občas vlítne pro noviny do trafiky se sapíkem. Kurník, kdo to má dnes hlídat.

0/0
13.3.2011 1:29

certik_bertik

Re: ani

tak tohle je už čistě vaše fantazie

0/0
13.3.2011 8:01

por.Dub

Vážený pane,

zdá se, že jste poněkud  citlivější  povaha. Nic tak mimořádného se v tomto prohnilém státečku nestalo. Nikoho nezabili, ani nepostřelili, dokonce není známo, že by došlo ke znásilnění některé z redaktorek. A dokonce měli papír ze SOUDU !!A tak podle  sedláckého ruzumu   -   zodpovědnost   má soudce . Nebo ne? Kdyby tomu tak nebylo, potom je to špatné, velmi, velmi špatné!!

0/0
12.3.2011 14:24

Jan Vodák

Re: Vážený pane,

Myslím si, že i když mám souhlas od soudu, nemusím se chovat arogantně. A když mám souhlas od soudu, nepotřebuji samopal. Připomíná mi to silně rok 1968.

0/0
12.3.2011 15:05

por.Dub

Re: Vážený pane,

Víte výpravčí má plácačku no voják samopqal. Nic divného. O jaké aroganci to píšete?

0/0
12.3.2011 19:45

Jan Vodák

Re: Vážený pane,

Výpravčí má plácačku k tomu aby vypravil vlak. Voják má samopal z jakoho důvodu? Podle fotky, aby měl něčím přikrytý poklopec?

0/0
12.3.2011 19:50

petrs51

A Vy věříte tomu,

že redaktor vyhodil originál spisu do odpadkového koše. Nebo tomu, že redaktoři rozpečetili kancelář jen proto, aby měli kde pracovat. Nebo to všechno bylo, aby schovali před policií vše co se dalo. Oni si hrají svoje hry a nechtějí poslechnout ani soudní příkaz asi to jsou nadlidé. Už by to chtělo tu televizi prodat a bylo by po starostech takhle si tam politici ze všech stran vytvářejí zprávy které jim vyhovuují.

0/0
12.3.2011 14:22

raks

Re: A Vy věříte tomu,

že komando tam vtrhlo proto, aby daňové poplatníky ochránilo před dalšími kauzami typu Pandurů, Gripenů, Casa ap. ? Aby lobysté se zbraněmi nemohli dál nekřesťansky okrádat stát rozpočet? Vážně byste za tuto zprávu dal ruku do ohně?

Jestli věříte tomu, že posledních dvacet let tomu tak bylo, je mi Vás lítoRv

0/0
12.3.2011 15:58

Jan Vodák

Re: A Vy věříte tomu,

Jestli těch čtyřicet, před těmito dvacíti, bylo podle vás lepších, pak je  normální, že si vládní garnitura se samopalem zajde do veřejnoprávního média. To jsme ale pak úplně jinde, než jsem předpokládal.

0/0
13.3.2011 1:16



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.