Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Jan Vodák

30. 8. 2009 4:23
Skála je jen analogií

Možná jsem se špatně vyjádřil. Ve skutečnosti mi nejde o skály, ale o to, mít jasně stanovený cíl. Cíl takový, abych když ho dosáhnu, byl spokojený. Jestli to bude tak, že se vyšplhám najednou, s přestávkou uprostřed nabo v půli slezu a zkusím to další den znova, to je úplně jedno.

Jde mi o to, že když si stanovím cíl, na jehož konci budu nespokojený, tak budu nespokojený. Jestli takových cílů budu mít spoustu, tak budu ve všem nespokojený.

Skála je jen analogií.V

0 0
možnosti
JV

Jan Vodák

12. 8. 2009 13:55
nejsem s vámi ve sporu

Vůbec mi nejde o to, jestli se někdo přinutí jít dál ve stěně. Jenom mi jde o to, aby člověk nezůstal jen tak stát a civět. Myslím si, že k cíli vede více cest. Jenom se nesmíme spokojit s jednoduchými cíli. Také se mi jedná o analogii se životem. Myslím si, že jde o to vyčichnout situaci, kdy můžu svěřence hecovat a kdy ho raději nechám odpočinout a jít znova.

0 0
možnosti

Marki123

12. 8. 2009 13:04
Každý je jiný

Jelikož taky lozím, tak Vám řeknu jiný příběh, který jsem v několika variantách zažila: Nováček leze, moc mu to nejde, skála se mu nelíbí, nohy ujíždí a potí se ruky. V půlce zvolá: "Pusť mě dolů! Zkušenější jistič volá zpět: "lez, máš na to, vylez to nahoru!" Nováček prská, zkusí to a nejde to a opakuje se: "Spusť mě dolů! Ne, vylez to! Já jdu dolů! Ne, ještě to zkus." Nováček se nasupeně pověsí do lana: "Co mu má kdo radit, on je tady a ví, že to nejde, Lezení je stejně blbost a s tím jističem už v životě nepromluvím" Nakonec je spuštěn s naprosto ohavným zážitkem. Už jsem tak viděla znechucených lidí (hlavně dětí) dost. Já naproti tomu nechám nováčka spustit, kdykoliv si o to řekne. Většinou si odpočine dole a zkusí to znovu. Znovu se dostane do problému, ale v hlavě už má myšlenku, že to přece chce zkusit a nevzdat to. Většinou to vyleze a zůstane mu nádherný zážitek z toho, že překonal sám sebe. Svůj strach a nejistotu. Ne každému prostě vyhovuje hecování od jiných. Mě teda vůbec.

0 0
možnosti
P

pifa

12. 8. 2009 14:48
Re: Každý je jiný

Můžu jenom souhlasit s Marki123. Tyto skušenosti mám u dětí (i vlastních) hodně. Rozhodně trenér musí poznat kdy ještě může popíchnout a dotlačit někoho k vyššímu výkonu a kdy je moudřejší ho nechat odpočinout. Je to těžká práce a DOBRÝCH trenérů je jak šafránu.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS